• Professionele behandeling van tandvleesproblemen
  • Voorkom ontstoken tandvlees
  • Inhouse parodontoloog
  • Advies over het verzorgen van uw tandvlees

Parodontologie Amsterdam

Onze parodontoloog houdt zich voornamelijk bezig met tandvleesaandoeningen, zoals ontstekingen en chronische slechte adem. Voor een afspraak met een parodontoloog heeft u geen verwijzing nodig van de tandarts. Naast diverse behandelingen houdt hij zich bezig met het adviseren over uitgebreide tandheelkundige behandelingen, zoals de behandeling van parodontitis (tandvleesontsteking). Bij de parodontologie-afdeling van iSmile Tandartspraktijk kunt u terecht voor de volgende behandelingen:

Super blij met deze tandarts. Ik ga nooit meer weg bij hun. Superlief. Ik raad iedereen deze tandarts aan.

Onze tandarts

Onze Leena heeft met succes de studie tandheelkunde aan de Western Universiteit in Canada afgerond. Nu draagt ze met trots de titel ‘Doctor of Dental Surgery’.

Contact en adres

iSmile Tandartspraktijk Hoofdweg
Hoofdweg 576
1055 AB Amsterdam-West
Bekijk in Google maps

T: 020 218 4257
E: info@ismile-tandartspraktijk.nl

iSmile Tandartspraktijk Lutmastraat
Lutmastraat 15H
1072 JL Amsterdam-Zuid
Bekijk in Google maps

T: 020 675 1389
E: lutmastraat@ismile-tandartspraktijk.nl

Parodontitis

Het eerste stadium van ontstoken tandvlees noemen we gingivitis. Wanneer de ontsteking niet behandeld wordt en verergerd, noemen we dit parodontitis. Parodontitis is een ernstige tandvleesontsteking die zich kan ontwikkelen in een chronische aandoening. Het tast het tandvlees, tanden en kiezen én het bot rondom het tandvlees aan. De aandoening ontstaat wanneer bacteriën de kans krijgen ontstekingen te veroorzaken in het tandvlees. Bij parodontitis is het tandvlees vaak rood, gezwollen en bloedt het snel. Het goed poetsen van uw gebit is erg belangrijk om parodontitis te voorkomen. Vergeet tijdens het tandenpoetsen ook uw tandvlees en tong niet mee te nemen.

Flapoperatie

Wanneer we een flapoperatie uitvoeren, halen we ernstig ontstoken tandvlees weg en reinigen we uw tanden. We verwijderen alle tandplak en tandsteen van uw gebit, waardoor de ontsteking kan afnemen. Lees hier meer over een flapoperatie.

Tandvleescorrectie

Durft u niet breeduit te lachen, omdat last heeft van teruggetrokken tandvlees? Dan kan een tandvleescorrectie uitkomst bieden. Ook wanneer u te veel tandvlees heeft kunnen we een tandvleescorrectie uitvoeren. Bij deze behandeling transplanteren of verwijderen we tandvlees. Lees hier meer over een tandvleescorrectie.

Veelgestelde vragen parodontologie

Omdat we vaak dezelfde vragen krijgen over onze parodontoloog en het onderwerp parodontologie, hebben we de meestgestelde vragen voor u op een rijtje gezet.

Welke behandelingen voert een parodontoloog uit?

Een parodontoloog voert behandelingen uit die gerelateerd zijn aan het tandvlees en een chronische slechte adem. Hij stelt een diagnose, geeft een advies en waar nodig voert hij behandelingen uit. Dit kan een flapoperatie, tandvleescorrectie of een andere tandvlees gerelateerde aandoening zijn.

Wanneer moet ik naar een parodontoloog?

Onze tandarts zal u laten weten wanneer u naar een parodontoloog moet. Dit kan te maken hebben met onder andere:

• Uw tandvlees bloedt tijdens het tandenpoetsen
  • Uw tandvlees is rood en gezwollen
  • Uw tandvlees is teruggetrokken
  • Uw adem ruikt niet fris
  • Er komt pus uit uw tandvlees

Staat uw klacht er niet tussen, maar wilt u wel weten wat er aan de hand is? Maak dan een afspraak bij onze parodontoloog.

Wat zijn de gevolgen van parodontitis?

Wanneer we parodontitis niet op tijd verhelpen, kan dit vervelende gevolgen hebben. De bacteriën vermeerderen zich onder het tandvlees, wat kan leiden tot chronische tandvleesontsteking. Deze ontsteking vernietigt de vezels waarmee de tanden aan het tandvlees en het bot vastzitten. Dit alles kan leiden tot loszittende of zelfs uitvallende tanden en kiezen. In dit geval is het vaak al te laat om nog een behandeling tegen parodontitis te starten.

Wat zijn de kosten voor een parodontoloog?

De kosten voor een parodontoloog veranderen jaarlijks. Daarom kunnen we u geen vaste prijzen laten zien. Voor een actueel kostenoverzicht bekijkt u onze tarieven.

Wordt een parodontoloog vergoed?

Veel basisverzekeringen vergoeden parodontologie voor personen onder de 18 jaar. De behandeling moet in dat geval wel uitgevoerd worden door een tandarts, mondhygiënist of kaakchirurg. Voor personen boven de 18 jaar wordt parodontologie alleen vergoed indien u een aanvullende tandartsverzekering heeft. Neem contact op met uw verzekeraar om zeker te weten of u een vergoeding krijgt voor de behandeling en wat de voorwaarden zijn.

Ligging iSmile Tandartspraktijk

iSmile Tandartspraktijk is gemakkelijk te bereiken door onze centrale ligging in Amsterdam West. Zowel met het openbaar vervoer als met de auto zijn we uitstekend te bereiken. Reist u met de trein? Dan stapt u uit op het treinstation Amsterdam West. Vervolgens kunt u een van de onderstaande trams of bussen pakken om bij onze praktijk te komen.

• Bus 15, 247, 398 & N82

Halte Erasmusgracht:

• Bus 15 & N82

Woont u dichterbij? Dan kunt u natuurlijk ook met de fiets of auto komen. Indien u met de auto komt parkeert u op de Bos & Lommerplantsoen parkeerplaats of in de Mobypark – Zahia’s parkeergarage.

Uw tandvlees behandelen in Amsterdam

Wilt u uw tandvlees laten controleren of laten behandelen? Maak dan snel een afspraak via een van de onderstaande buttons. Via de website kunt u zich gemakkelijk inschrijven als nieuwe patiënt.