Klantwaarderingen:
  • Professionele behandeling van tandvleesproblemen
  • Voorkom ontstoken tandvlees
  • Inhouse parodontoloog
  • Advies over het verzorgen van uw tandvlees

Parodontologie Amsterdam

Onze parodontoloog houdt zich voornamelijk bezig met tandvleesaandoeningen, zoals ontstekingen en chronische slechte adem. Voor een afspraak met een parodontoloog heeft u geen verwijzing nodig van de tandarts. Naast diverse behandelingen houdt hij zich bezig met het adviseren over uitgebreide tandheelkundige behandelingen, zoals de behandeling van parodontitis (tandvleesontsteking). Bij de parodontologie-afdeling van iSmile Tandartspraktijk kunt u terecht voor de volgende behandelingen:

Super blij met deze tandarts. Ik ga nooit meer weg bij hun. Superlief. Ik raad iedereen deze tandarts aan.

Onze tandartsen

Bij iSmile Tandartspraktijk werken verschillende gediplomeerde tandartsen. Wil je kennismaken met ons team? Bekijk dan ons hele team door op onderstaande link te klikken.

Parodontitis

Het eerste stadium van ontstoken tandvlees noemen we gingivitis. Wanneer de ontsteking niet behandeld wordt en verergerd, noemen we dit parodontitis. Parodontitis is een ernstige tandvleesontsteking die zich kan ontwikkelen in een chronische aandoening. Het tast het tandvlees, tanden en kiezen én het bot rondom het tandvlees aan. De aandoening ontstaat wanneer bacteriën de kans krijgen ontstekingen te veroorzaken in het tandvlees. Bij parodontitis is het tandvlees vaak rood, gezwollen en bloedt het snel. Het goed poetsen van uw gebit is erg belangrijk om parodontitis te voorkomen. Vergeet tijdens het tandenpoetsen ook uw tandvlees en tong niet mee te nemen.

Flapoperatie

Wanneer we een flapoperatie uitvoeren, halen we ernstig ontstoken tandvlees weg en reinigen we uw tanden. We verwijderen alle tandplak en tandsteen van uw gebit, waardoor de ontsteking kan afnemen. Lees hier meer over een flapoperatie.

Tandvleescorrectie

Durft u niet breeduit te lachen, omdat last heeft van teruggetrokken tandvlees? Dan kan een tandvleescorrectie uitkomst bieden. Ook wanneer u te veel tandvlees heeft kunnen we een tandvleescorrectie uitvoeren. Bij deze behandeling transplanteren of verwijderen we tandvlees. Lees hier meer over een tandvleescorrectie.

Veelgestelde vragen parodontologie

Omdat we vaak dezelfde vragen krijgen over onze parodontoloog en het onderwerp parodontologie, hebben we de meestgestelde vragen voor u op een rijtje gezet.

Welke behandelingen voert een parodontoloog uit?

Een parodontoloog voert behandelingen uit die gerelateerd zijn aan het tandvlees en een chronische slechte adem. Hij stelt een diagnose, geeft een advies en waar nodig voert hij behandelingen uit. Dit kan een flapoperatie, tandvleescorrectie of een andere tandvlees gerelateerde aandoening zijn.

Wanneer moet ik naar een parodontoloog?

Onze tandarts zal u laten weten wanneer u naar een parodontoloog moet. Dit kan te maken hebben met onder andere:

• Uw tandvlees bloedt tijdens het tandenpoetsen
  • Uw tandvlees is rood en gezwollen
  • Uw tandvlees is teruggetrokken
  • Uw adem ruikt niet fris
  • Er komt pus uit uw tandvlees

Staat uw klacht er niet tussen, maar wilt u wel weten wat er aan de hand is? Maak dan een afspraak bij onze parodontoloog.

Wat zijn de gevolgen van parodontitis?

Wanneer we parodontitis niet op tijd verhelpen, kan dit vervelende gevolgen hebben. De bacteriën vermeerderen zich onder het tandvlees, wat kan leiden tot chronische tandvleesontsteking. Deze ontsteking vernietigt de vezels waarmee de tanden aan het tandvlees en het bot vastzitten. Dit alles kan leiden tot loszittende of zelfs uitvallende tanden en kiezen. In dit geval is het vaak al te laat om nog een behandeling tegen parodontitis te starten.

Wat zijn de kosten voor een parodontoloog?

De kosten voor een parodontoloog veranderen jaarlijks. Daarom kunnen we u geen vaste prijzen laten zien. Voor een actueel kostenoverzicht bekijkt u onze tarieven.

Wordt een parodontoloog vergoed?

Veel basisverzekeringen vergoeden parodontologie voor personen onder de 18 jaar. De behandeling moet in dat geval wel uitgevoerd worden door een tandarts, mondhygiënist of kaakchirurg. Voor personen boven de 18 jaar wordt parodontologie alleen vergoed indien u een aanvullende tandartsverzekering heeft. Neem contact op met uw verzekeraar om zeker te weten of u een vergoeding krijgt voor de behandeling en wat de voorwaarden zijn.

Wat veroorzaakt een tandvleesontsteking?

Tandplak dat achterblijft tussen uw tanden en kiezen door onvoldoende te poetsen kan een tandvleesontsteking veroorzaken. U kunt ragers, stokers en flosdraad gebruiken om de ruimte tussen uw tanden nog beter schoon te maken.

Is een tandvleesontsteking pijnlijk?

Een tandvleesontsteking is vaak in het begin niet pijnlijk. In sommige gevallen is de ontsteking pas herkenbaar wanneer het al in een vergevorderd stadium is. Wanneer er sprake is van parodontitis, ervaart u mogelijk een pijnlijk gevoel bij het eten of drinken van warm of juist erg koud eten of drinken

Bereikbaarheid van de praktijken

Amsterdam West

Midden in Amsterdam West ligt een van onze twee iSmile Tandartspraktijk vestigingen aan de Hoofdweg 576, 1055 AB. U parkeert de auto op een dichtbijgelegen Parking Bos & Lommerplantsoen of in de Mobypark – Zahia’s parkeergarage naast de praktijk. Fietsers mogen onze eigen fietsenstalling gebruiken. Reist u met de trein? Stap uit bij Amsterdam Sloterdijk en neem de tram of bus naar onze haltes in de praktijk:

• Bus 15

• Bus 15, 247, 398

Amsterdam Zuid

Aan de Lutmastraat bevindt zich de iSmile Tandartspraktijk vestiging in Amsterdam Zuid. Aan de overkant van de straat staan fietsenrekken waar u uw fiets kunt stallen. Verder zijn er voor uw auto genoeg parkeerplaatsen in de straat. Stap uit bij het Centraal Station als u met het openbaar vervoer naar onze praktijk toe komt. Reis vanaf hier verder met de tram of metro om onze locatie te bereiken:

Halte de Pijp:

• Metro 52